Prvi susret
PRVI SUSRET
Rana razvojna podrška je usluga stručne poticajne pomoći i podrške djetetu te stručne savjetodavne pomoći roditeljima/skrbnicima i drugim članovima obitelji, kod djeteta:
- s teškoćama u razvoju
- s razvojnim odstupanjima
- s prepoznatim biološkim ili socijalnim rizikom za optimalan razvoj.
Usluga rane razvojne podrške pruža se najdulje do djetetove navršene sedme godine života, s ciljem unapređivanja razvoja, kvalitete života i sudjelovanja u zajednici.
U MURID-u njegujemo obitelji usmjeren pristup. Obitelj je djetetovo prirodno okruženje i najpoticajnija okolina za rast i razvoj vještina. Dijete najveći dio svog ranog djetinjstva provode upravo kod kuće – u prirodnoj okolini, stoga je najvažnija uloga roditelja biti podrška djetetovom učenju kroz interakciju u svakodnevnim aktivnostima.
Roditelj je aktivno uključen u sam proces rane razvojne podrške. Suradnja, otvoren odnos, zajedničko planiranje, osnaživanje roditeljskih vještina za poticanje djeteta u svakodnevnim rutinama te partnerski odnos roditelja i stručnjaka – pristup je koji je neophodan za djetetov razvojni napredak.
- odgovaranje na vašu potrebu za podrškom
- podržavanje interakcije roditelj – dijete
- pružanje modela primjerenog poticanja
- poštivanje obiteljskih vrijednosti i prioriteta
- podržavanje i stvaranje prilika u svakodnevnim aktivnostima
Prvi puta idete na procjenu?
INICIJALNA PROCJENA
Svrha procjene je:
- utvrditi stupanj djetetova razvoja, moguća odstupanja, teškoću ili rizik za teškoću
- utvrditi potrebu za daljnjim specijalističkim procjenama i/ili uključenjem u programe rane razvojne podrške
- otkloniti sumnju i roditeljsku zabrinutost za razvojni status svoga djeteta
Inicijalna procjena obuhvaća:
- prikupljanje anamnestičkih podataka
- inicijalni razgovor (intervju) sa roditeljima
- interpretaciju rezultata probirnog upitnika
- prema potrebi korištenje ostalih ljestvica praćenja razvoja
- direktnu opservaciju djeteta u igri i interakciji te komunikaciji djeteta s roditeljima i stručnjacima
- stručni nalaz i mišljenje te preporuku
Inicijalna procjena traje 90 minuta, provodi ju tim stručnjaka kojeg čine edukacijski rehabilitator i psiholog.
Cijena inicijalne procjene je 30 eura.
Imate već neke nalaze i mišljenja drugih stručnjaka?
Uvidom u postojeću medicinsku dokumentaciju te dosadašnje nalaze i mišljenja, definirati će se potrebe obitelji i djeteta te dogovoriti jedna od sljedećih stručnih usluga.
- TIMSKA FUNKCIONALNA PROCJENA
- SPECIJALISTIČKA PROCJENA
TIMSKA FUNKCIONALNA PROCJENA
Svrha procjene je:
- dobiti uvid u nivo djetetovog funkcioniranja
- bolje razumijevanje specifičnih ponašanja i vještina koje je dijete usvojilo
- definirati područja u kojima je djetetu potrebna podrška i dodatni poticaj
Procijeniti će se sljedeća područja: fina motorika, gruba motorika, vještine brige o sebi, kognitivni razvoj, komunikacijske i socijalne vještine.
Timska funkcionalna procjena obuhvaća:
- prikupljanje anamnestičkih podataka
- analizu postojeće dokumentacije
- timsku procjenu (razgovor s roditeljima, opservacija djeteta, primjena testova, ljestvica i lista za procjenu vještina)
- analizu i obradu dobivenih rezultata procjene
- pisani nalaz i mišljenje te preporuku
- sumiranje rezultata procjene – upoznavanje članova obitelji s rezultatima procjene te pružanje informacije o daljnjim koracima.
Timska funkcionalna procjena traje 120 minuta, provodi ju tim stručnjaka kojeg čine edukacijski rehabilitator i psiholog.
Cijena procjene je 150 eura.
SPECIJALISTIČKA PROCJENA
- usmjerena na definiranje odstupanja i/ili utvrđivanje razine funkcioniranja djeteta
- određivanje prioritetnih ciljeva rada
- definiranje sljedećih koraka za obitelj
- ovisno o dobi i teškoćama djeteta koriste se različiti dijagnostičkih testovi, standardizirane i nestandardizirane ljestvice i liste za procjenu vještina.
- Edukacijsko rehabilitacijska procjena
- Logopedska procjena
- Procjena psihologa – razvojna procjena
- Procjena psihologa – test spremnosti za školu
- Procjena oralno – motoričkih vještina
- ADOS II
Specijalističke procjene uključuju:
- uvid u anamnestičke podatke i medicinsku dokumentaciju
- analizu snimaka (ovisno o procjeni)
- razgovor s roditeljima/skrbnicima
- opservaciju djeteta u igri i interakciji s članovima obitelji (u prirodnoj okolini i/ili u prostorijama Centra)
- primjenu testova, ljestvica i lista za procjenu određenih vještina
- analizu i obradu podataka
- pisani nalaz i mišljenje te preporuku
- sumiranje rezultata procjene – upoznavanje članova obitelji s rezultatima procjene te povratnu informaciju o daljnjim koracima (ovisno o procjeni)
Za sva dodatna pitanja obratite nam se s povjerenjem!